عزیز

وقتی حتی پیشمی دلم برات تنگ میشه

عزیز

وقتی حتی پیشمی دلم برات تنگ میشه

شریعتی

شادی را هدیه کن به کسانی که آن را از تو گرفتند،
عشق بورز به آنها که دلت را شکستند،
دعا کن برای آنها که نفرینت کردند،
درخت باش بر غم تبرها،
بهار شو و بخند که خدا هنوز آن بالا با ماست...
 
 
خدایا قشنگترین و زیباترین و بی دغدغه ترین عشق تویی.چون میدونم اگه بهت بگم دوست دارم سر سنگین نمیشی و بر عکس بیشتر بهم توجه میکنی.میدونم اگه بهت بگم برات می میرم جفا نمی کنی و دنبال یه عشق دیگه ای نمی گردی و تازه بیشتر بهم نزدیک میشی.خدایا میدونی خیلی دوست دارم ؟
 
 
روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه شود از بین سجاده اش عبور کرد. مرد نمازش را قطع کرد و داد زد: "هی!!! چرا بین من و خدایم فاصله انداختی؟" مجنون به خود آمد و گفت: "من که عاشق لیلی هستم تورا ندیدم، تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه مرا دیدی؟
 
 
وقتی تنها شدی بدون که خدا همه رو بیرون کرده ، تا خودت باشی و خودش
 
روزی دروغ به حقیقت گفت : میل داری با هم شنا کنیم ؟ حقیقت ساده لوح پذیرفت و گول او را خورد. آن دو با هم به کنار ساحل رفتند . حقیقت لباسش را در آورد . دروغ حیله گر فوراً لباسهای او را پوشید . از آن روز به بعد همیشه حقیقت عریان و زشت است و دروغ در لباس حقیقت زیبا و فریبنده
 
 
برای رسیدن به تو همیشه دستهایم را بلند می کردم اما شاید فراموش کرده بودم که تو نیز با دستهای من بلند می شوی و همیشه و هرجا در کنارمی . دوستت دارم چون برای با تو بودن نیاز به هیچ تزویر و ریایی نیست .
 
از انسانها غمی به دل نگیر؛ زیرا خود نیز غمگین اند؛
با آنکه تنهایند ولی از خود میگریزند زیرا به خود و به عشق خود و به حقیقت خود شک دارند؛ پس دوستشان بدار اگر چه دوستت نداشته باشند . . .
 
دوست داشتن کسانی که دوستمان میدارند کار بزرگی نیست، مهم آن است آنهایی را که ما را دوست ندارند، دوست بداریم ...
 
 
نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم
چه خواهد ساخت
ولی بسیار مشتاقم
که از خاک گلویم، سوتکی سازد،
گلویم سوتکی باشد،
به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یکریز و پی در پی
دم خویش را بر گلویم سخت بفشارد
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد
بدین سان بشکند در من
سکوت مرگبارم را
(دکتر علی شریعتی)
نظرات 2 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 29 شهریور 1389 ساعت 02:08 ب.ظ http://sms44u.blogfa.com

سلام
وبلاگت عکس های خیلی قشنگی داره
خوشحال میشم تو هم به وبلاگه من بیای و نظر بدی
سربلند باشی

سلام خسته نباشید
ممنون که بهم سر زدین
نظر لطفتونه
مرسی

علی سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 01:40 ق.ظ

سلام این مطلب خیلی قشنگ بود ولی کاشه هر کدومو تو یه ژست جداگانه می نوشتی
ممنون از مطالب قشنگتون موفق باشین

سلام علی آقا
مرسی که دوباره بهم سر زدی
چشم حتما
قربان شما
فعلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد