عزیز

وقتی حتی پیشمی دلم برات تنگ میشه

عزیز

وقتی حتی پیشمی دلم برات تنگ میشه

هفت فکر و عادتی که زودتر شما را به کشتن می‌دهد!؟

هفت فکر و عادتی که زودتر شما را به کشتن می‌دهد!؟ 


در این تحقیق، پژوهشگران هفت نوع تفکر را عنوان کرده‌اند که سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و بر جسم انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارند که عبارتند از...

 

ویژگی‌های شخصیتی ما بسیار بیشتر از تعیین چرخه‌های اجتماعی در زندگی ما تاثیر گذار هستند.
خلق و خوی هر فرد می‌تواند روی سلامت جسمی وی تاثیر بگذارد.
استفن بویل، محقق مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی در این باره اظهار داشت: این ایده که رفتار یا شخصیت می‌تواند در بلند مدت روی سلامت انسان تاثیر بگذارد موضوع تازه‌ای نیست اما در این مقاله میزان این تاثیرگذاری مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان می‌گویند؛ در حالی که افراد عصبی زودتر تحلیل می‌روند و ممکن است جان خود را به خطر بیاندازند، برخی از افراد نیز به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خاص خود ممکن است بیشتر عمر کنند. 


در این تحقیق، پژوهشگران هفت نوع تفکر را عنوان کرده‌اند که سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و بر جسم انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارند که عبارتند از:

- استرس: هر کاری می‌کنید اجازه ندهید این فهرست شما را نگران کند چون تحقیقات نشان می‌دهد استرس و نگرانی در طولانی مدت می‌تواند کشنده باشد بویژه استرس‌های محل کار که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی، آنفلوآنزا، سندرم متابولیک و افزایش فشار خون را تشدید می‌کند.
 


- غصه و تقدیر: اندوهگین بودن نه تنها از نظر اجتماعی مضر است بلکه تاثیرجسمی نامطلوبی نیز دارد. مطالعات نشان می‌دهد؛ افراد مبتلا به بیماریهای عروقی اگر اندوهگین و غصه دار باشند زودتر می‌میرند. محققان می‌گویند؛ نوع شخصیت روی سیستم ایمنی بدن و هم چنین سیستم واکنش به استرس در انسان تاثیر می‌گذارد.

- اضطراب: محققان می‌گویند؛ بر اساس یافته‌های علمی، نرخ ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افرادی که کمتر مضطرب می‌شوند،‌ پایین‌تر است. تحقیقات نشان داده است؛ خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندانی که آرام هستند،50 درصد کاهش می‌یابد.
 


- فقدان خویشتن داری: آیا وقت ملاقاتتان دیر شده و یا نمی‌توانید کارهایتان را منظم کنید و به این خاطر کنترل خود را از دست داده‌اید؟ پس بدانید که این عدم خویشتن داری می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. محققان می‌گویند انسانهای خود دار نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.

- دلواپسی: افراد به شدت عصبی که دائما نگران و مضطرب و مستعد ابتلا به افسردگی هستند به طور متوسط زودتر می‌میرند. بعلاوه این افراد اغلب بیشتر سیگار می‌کشند به امید این که سیگار اضطراب آنها را کاهش دهد اما متاسفانه با این کار عمر خود را کوتاه می‌کنند.
 

- بی‌هدفی در زندگی: اگر احساس می‌کنید در زندگی خود هدفی ندارید باید بدانید که زمان سکونتتان بر روی کره زمین یا به عبارتی عمرتان کوتاه خواهد شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد؛ کسانی که اهداف بالایی در زندگی دارند به زوال عقل مبتلا نمی‌شوند و دیرتر هم می‌میرند.

- بد بینی: بدبینی و بدگمانی نسبت به دیگران یک ویژگی شخصیتی است که به گفته دانشمندان به خصومت و دشمنی بازمی‌گردد و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می‌دهد. این افراد اغلب در رفتار مردم انگیزش‌های خصمانه پیدا می‌کنند. دکتر بویل در مطالعات خود نشان داده افراد بدبین 25 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستند و به مراتب استرس بیشتری را در طول زندگی تجربه می‌کنند.
اگر شما هم صادقانه تصور می‌کنید که هر کدام از این مشکلات را دارید، ‌از همین امروز به خاطر سلامت خوتان هم که شده برای رفع آن تلاش کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ramen جمعه 29 مرداد 1389 ساعت 07:56 ب.ظ http://pcc2010.mihanblog.com

سلام و خسته نباشید ، در مورد تبادل لینک مزاحم شدم - اگر مایل هستید لینک منو با عنوان عمومی در وبلاگ خود لینک کنید و به من اطلاع بدین که شما رو لینک کنم ، تشکر

سلام
خسته نباشید
باشه لینکتون میکنم.شمام لینکم کنین ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد